Ένας εκπαιδευτής θα πρέπει πάντα να έχει στο μυαλό του ότι ο κάθε εκπαιδευόμενος είναι μια διαφορετική προσωπικότητα, με ξεχωριστές ανάγκες, επιθυμίες και στόχους. Πως όμως ένας εκπαιδευτής θα παροτρύνει τους εκπαιδευόμενους έτσι ώστε να συμμετέχουν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση τους, αλλά και για να κατανοήσουν το μάθημα;
Πάντα σε μια τάξη θα υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευόμενοι που ντρέπονται "να βγουν μπροστά", να πουν δηλαδή την άποψή τους ή να δείξουν τμήμα αυτού που έχουν καταφέρει. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για έναν ή για περισσότερους από τους παρακάτω λόγους:
- Μπορεί οι εκπαιδευόμενοι να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Σε αυτή τη περίπτωση ο εκπαιδευτής κοιτάζει να τους προσεγγίσει και να τους δώσει θάρρος να παρουσιάσουν τη δουλειά τους λέγοντας ότι κανείς δεν ήρθε γνωρίζοντας το αντικείμενο αλλά ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι είναι στο ίδιο επίπεδο.
- Μπορεί κάποιος εκπαιδευόμενος να φοβάται ότι θα τον "κοροϊδέψουν" ή θα "γελάσουν" με κάποιο λάθος του οι συμμαθητές του. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να του εξηγήσει ότι εδώ ήρθαμε για να μάθουμε και ότι και αν κάνει ένα λάθος δε πειράζει κανείς δε θα γελάσει μαζί του αφού όλοι κάνουν λάθη και είναι απόλυτα φυσιολογικό.
- Κάποιος εκπαιδευόμενος μπορεί να πιστεύει ότι δεν τα καταφέρνει καλά σε κάποιο αντικείμενο, ίσως γιατί έχε θέσει πολύ ψηλά τον πήχη. Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει ο εκπαιδευτής να του πει ότι δεν έφτασε ποτέ κανείς στη κορυφή με τη πρώτη φορά που προσπάθησε να κάνει κάτι και ότι ακόμη και ο ίδιος μέχρι να επιτύχει αυτό στο οποίο αναφέρεται το μάθημα προσπάθησε αρκετά. Έτσι ο εκπαιδευόμενος θα πάρει σαν παράδειγμα τον εκπαιδευτή του και θα καταλάβει ότι χρειάζεται να κοπιάσει για να φτάσει σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο.
Όλα αυτά όμως θα τα καταφέρετε μόνο αν έχετε δημιουργήσει από την αρχή μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σ' εσάς και τους εκπαιδευόμενούς σας, αλλά και ένα καλό κλήμα συνεργασίας ανάμεσα στην ομάδα που εκπαιδεύετε.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου