Ο καιρός τώρα

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012

Παίξιμο ρόλων κατά τη διάρκεια του μαθήματος





Μια από τις καλύτερες πρακτικές για να μπορέσουν οι εκπαιδευόμενοι να εμπεδώσουν τα όσα διδάχτηκαν είναι το παίξιμο ρόλων. Κατά αυτή τη διαδικασία διανέμουμε στον κάθε εκπαιδευόμενο ένα ρόλο. Μέσω αυτών των ρόλων οι εκπαιδευόμενοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία διασκεδαστικά και εποικοδομητικά. Για παράδειγμα στο μάθημα της ιστορίας θα μπορούσαμε να αναθέσουμε στη τάξη να αναλάβει κάποιους ρόλους όπου κάθε ένας θα είναι και ένα πρόσωπο του κεφαλαίου το οποίο αφορούσε το μάθημα. Με αυτό το τρόπο και οι μαθητές θα μάθουν πιο εύκολα την ύλη του μαθήματος, αφού θα πρέπει να μάθουν τα λόγια του ήρωα τον οποίο θα ενσαρκώνουν, αλλά παράλληλα θα αναπτύξουν και νέες δεξιότητες που μπορεί μέχρι τότε να μην είχαν ανακαλύψει. Απαραίτητη προϋπόθεση για να εφαρμοστεί αυτή η μέθοδος είναι να υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη ανάμεσα στους μαθητές και τον εκπαιδευτή. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να είναι "φίλος" με τους μαθητές του και να τους καθοδηγεί σε κάθε βήμα έτσι ώστε να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Παράλληλα είναι και ένας τρόπος να αξιολογήσει ο εκπαιδευτής τις δεξιότητες των εκπαιδευομένων, αλλά και να τους βοηθήσει να χτίσουν νέα γνώση επάνω στη προηγούμενη.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...