Ο καιρός τώρα

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Η σχεδίαση και η υλοποίηση της Ομαδικής Άσκησης




Εκτός από το να κάνουμε ατομικές ασκήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος, καλό είναι να χρησιμοποιούμε σε τακτά χρονικά διαστήματα και ομαδικές ασκήσεις. Για να γίνει όμως μια σωστή ομαδική άσκηση μέσα στη τάξη θα πρέπει πριν απ' όλα να την έχουμε σχεδιάσει σωστά και ως προς το χρόνο που θα καταλάβει μέσα στο μάθημα αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο θα εκτελεστεί. Πιο συγκεκριμένα πριν απ' όλα ο εκπαιδευτής θα πρέπει με βάση την ομάδα την οποία εκπαιδεύει να θα πρέπει να διακρίνει εάν και κατά πόσο οι εκπαιδευόμενοι είναι διατεθειμένοι αλλά και ικανοί να στηρίξουν αυτού του είδους την άσκηση. Πρώτα απ' όλα λοιπόν θα πρέπει να διακρίνουμε τις μεταξύ τους σχέσεις, εάν είναι καλές ή υπάρχει αντιπαλότητα ανάμεσα σε κάποιους από αυτούς έτσι ώστε να αποφύγουμε δυσάρεστες συνέπειες κατά τη διάρκεια της άσκησης όπως κάποιο καβγά. Ακόμη θα πρέπει να δούμε εάν υπάρχουν μέσα στην ομάδα κάποια άτομα τα οποία είναι πιο προχωρημένα έτσι ώστε να επωμιστούν τις πιο δύσκολες εργασίες κατά τη διάρκεια της άσκησης και να λειτουργήσουν υποστηρικτικά κατά τη διάρκεια αυτής.

Αφού λοιπόν δημιουργήσουμε το "χάρτη" της άσκησης, θα πρέπει να ορίσουμε το θέμα αυτής έτσι ώστε να είναι σχετικό με τις ανάγκες των μαθητών μας, αλλά παράλληλα να πατάει επάνω στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις από τα προηγούμενα μαθήματα και να χτίσουμε τη νέα γνώση που αποκτήθηκε στο τρέχον μάθημα επάνω σ' αυτές. Μπορούμε για παράδειγμα σε μια τάξη όπου οι εκπαιδευόμενοι ασχολούνται με τη σχεδίαση ρούχων και γενικά με τη μόδα να αναθέσουμε τη δημιουργία μιας παρουσίασης με βάση τις τάσεις της μόδας για το τρέχον έτος στις βασικότερες πόλεις δημιουργίας μόδας όπως είναι, το Παρίσι, το Μιλάνο και η Νέα Υόρκη. Θα χωρίσουμε την τάξη σε τρεις ομάδες όπου κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με μια από τις πόλεις αυτές. Στη κάθε ομάδα τώρα, άλλος θα ασχοληθεί με την συλλογή εικόνων, άλλος θα ψάξει να βρει πληροφορίες για κάθε τάση και οίκο μόδας και άλλος θα ασχοληθεί με το να βρει κάποια βίντεο σχετικά. Μόλις γίνει η συλλογή όλων των πληροφοριών η κάθε ομάδα θα αρχίσει να δένει τα στοιχεία αυτά σε μία παρουσίαση το τελικό αποτέλεσμα της οποίας θα προβληθεί στη τάξη.

Το επόμενο βήμα θα είναι να γίνει μια συζήτηση επάνω στο αποτέλεσμα της άσκησης. Εδώ μπορούμε να ρωτήσουμε τους εκπαιδευόμενους εάν τους άρεσε αυτή η εμπειρία, εάν τους φάνηκε χρήσιμη ή εάν υπήρξε κάποιο δύσκολο σημείο για εκείνους κατά την εκπόνηση της άσκησης.
Προσοχή: Πριν απ' οποιαδήποτε ομαδική άσκηση να έχετε πάντα στο νου σας το προφίλ της ομάδας σας, τα ενδιαφέροντα και τις ασχολίες τους, αλλιώς εάν τους δώσετε μια άσκηση με δεδομένα ξένα προς αυτούς μπορεί ή να τη παρατήσουν στη μέση ή να τη κάνουν αναγκαστικά μόνο και μόνο γιατί θα πρέπει να την κάνουν. Μη ξεχνάτε ποτέ ότι η εκπαίδευση είναι μαθητοκεντρική, δε μας νοιάζει ο εαυτός μας ως εκπαιδευτές αλλά η βελτίωση των μαθητών μας η οποία θα πρέπει πάντα να γίνεται βίωμα ή να απαντά σε απορίες που ήδη έχουν ή που μπορεί να προκύψουν στο μέλλον.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...