Ο καιρός τώρα

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού





Σε λιγότερο από δύο μήνες οι μαθητές της Γ' Λυκείου θα κληθούν να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Ποιο όμως είναι το σωστό επάγγελμα για τον καθένα; Μια λάθος επιλογή στον επαγγελματικό προσανατολισμό κάποιου μπορεί να είναι καταστροφική για τη μετέπειτα επαγγελματική του εξέλιξη καθώς ένας άνθρωπος που θα μπει σε μια σχολή που δεν προτιμά ή στην οποία δεν έχει κλίση, ή δεν θα αποδίδει όσο θα έπρεπε ή θα ήθελε να έχει. Παράλληλα είναι συχνό το φαινόμενο κάποιοι φοιτητές να παρατάνε τις σπουδές τους στο πρώτο ή στο δεύτερο έτος αφού βλέπουν ότι το αντικείμενο είναι πολύ πιο διαφορετικό απ' ότι φανταζόντουσαν από το όνομα της σχολής, είτε γιατί δεν καταφέρνουν να κατανοήσουν το αντικείμενο πλήρως. Από την άλλη στη περίπτωση που κάποιος τελειώσει μια σχολή "με το ζόρι" αλλά το αντικείμενο δεν τον αντιπροσωπεύει τότε ή που δε θα εξασκήσει ποτέ το επάγγελμα το οποίο σπούδασε ή που θα εγκλωβιστεί σε ένα επάγγελμα που δεν τον αντιπροσωπεύει με αποτέλεσμα να μην αποδίδει στον εργασιακό στίβο. Σαν αποτέλεσμα λοιπόν αυτό θα έχει τη χαμηλή απόδοση του ατόμου στην εργασία και τη συνεχή απόσπαση της προσοχής του από άλλα θέματα πλην της εργασίας του.

Για να αποφευχθούν λοιπόν διάφορα τέτοια προβλήματα καλό θα είναι οι μέλλοντες φοιτητές πριν δώσουν εξετάσεις και κυρίως πριν συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους να κάνουν ένα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού το οποίο μέσα από απλές ερωτήσεις θα δείξει στον υποψήφιο, αλλά και στην οικογένειά του το δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει πραγματικά.

Ένα τέτοιο τεστ μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο. Το δοκίμασα κι εγώ και είναι αρκετά καλό, αναλυτικό και με ορθά αποτελέσματα.

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Επεκτάσεις αρχείων

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τη διαφορά που έχουν στο όνομά τους τα αρχεία από τους φακέλους. Τα αρχεία στο τέλος του ονόματός τους έχουν μια επέκταση που δείχνει στο χρήστη το είδος του κάθε αρχείου. Η επέκταση αυτή δημιουργείται με βάση το πρόγραμμα από το οποίο δημιουργήθηκε το αρχείο. Αντίθετα οι φάκελοι δεν έχουν κάποια επέκταση αλλά μόνο το όνομα που τους δίνουμε. Πάμε λοιπόν να δούμε τα είδη των επεκτάσεων των αρχείων:
 
Είδος αρχείου                                                        Επέκταση                               Παράδειγμα
Έγγραφο του Word                                                 .doc                                          Μάθημα.doc
Λογιστικό φύλλο του Excel                                    .xls                                            Πρόγραμμα.xls
Παρουσίαση Power Point                                       .ppt                                           Marketing.ppt
Βάση δεδομένων Access                                       .mdb                                         Μαθητές.mdb
Εμπλουτισμένο κείμενο                                        .rtf                                             Υπηρεσία.rtf
Απλό κείμενο                                                        .txt                                             Άσκηση.txt
Εικόνα                                                                   .jpg                                            Ηλιοβασίλεμα.jpg
                                                                              .bmp                                          Σκίτσο.bmp
                                                                              .gif                                             Αρκούδα.gif
                                                                              .tif                                              Cartoon.tif
                                                                              .wmf                                          Angel.wmf
Ιστοσελίδα                                                            .htm                                           Μαθηματικά.htm
Εφαρμογή - Πρόγραμμα                                       .exe                                           Πασιέντζα.exe
Συντόμευση                                                          .lnk                                            Μάθημα.lnk
Συμπιεσμένο αρχείο                                             .zip                                            Γλώσσα.zip
Προσωρινά αρχεία                                                .tmp                                          Today.tmp
Αρχεία ήχου                                                          .wav                                         New melody.wav
                                                                              .mp3                                        New Song.mp3
Αρχεία βίντεο                                                        .mpeg                                      The movie.mpeg
                                                                              .avi                                          The documentary.avi

Το να γνωρίζει κάποιος την επέκταση ενός αρχείου είναι πολύ σημαντικό, τόσο για να αναγνωρίζει τα διάφορα αρχεία που υπάρχουν αποθηκευμένα στον υπολογιστή του αλλά και για να μπορεί να αναζητήσει πιο εύκολα διάφορα αρχεία με τη μέθοδο της αναζήτησης.


Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Αποτελεσματική επικοινωνία κατά τη διάρκεια του μαθήματος...


Πόσες φορές σας έχει τύχει να εκπαιδεύεστε από κάποιον ή να είστε εσείς ο εκπαιδευτής και να διαπιστώνετε ότι το μήνυμα του μαθήματος δεν περνάει κάτω; Το πρόβλημα είναι καθαρά επικοινωνιακό. Δεν έχει σημασία μόνο το τι διδάσκουμε αλλά και το σε  ποιους γίνεται η διδασκαλία αυτή. Εάν ο εκπαιδευτής δεν γνωρίζει κάποια γενικά χαρακτηριστικά για την ομάδα του τότε δε θα μπορέσει να δώσει και τα κατάλληλα παραδείγματα ώστε να τους περάσει την όποια πληροφορία αλλά και να τους κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον για συμμετοχή στο μάθημα. Εξάλλου δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε ομάδα αλλά και κάθε μέλος αυτής είναι διαφορετική, με διαφορετικές ανάγκες και στόχους.

Η επικοινωνία είναι ένα θέμα στο οποίο θα πρέπει να επικεντρωθεί ο εκπαιδευτής πριν από την έναρξη της παράδοσης ενός μαθήματος. Για την επικοινωνία χρειάζονται τρία βασικά συστατικά: Ο πομπός, το μήνυμα και ο δέκτης. Για να μπορέσει το μήνυμα να γίνει εύκολα αντιληπτό από τον δέκτη θα πρέπει ο πομπός να προσαρμόσει τον τρόπο έκφρασής του στη κουλτούρα και στις ανάγκες του δέκτη.

Υπάρχουν δύο είδη επικοινωνίας:
  • Η λεκτική και 
  • Η μη λεκτική
Λεκτική ονομάζεται η επικοινωνία που γίνεται μέσω του προφορικού ή του γραπτού λόγου. Στη περίπτωση αυτή ο εκπαιδευτής θα πρέπει να προσαρμόσει το λεξιλόγιο του έχοντας υπ' όψιν του τα εξής σημεία:
  1. Οι λέξεις θα πρέπει να είναι σχετικές με το επίπεδο των εκπαιδευομένων
  2. Θα πρέπει όλα να έχουν μια λογική σειρά
  3. Εάν αυτό είναι απαραίτητο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κάποιες τοπικές διάλεκτοι ή όροι
  4. Δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται φράσεις που μπορεί να θίγουν θρησκευτικές πεποιθήσεις, εθνική προέλευση κλπ
  5. Θα πρέπει μέσω του τόνου της φωνής να τονίζονται καίρια σημεία και λέξεις κλειδιά έτσι ώστε να καταλάβουν οι μαθητές τη μεγάλη σημασία και αξία τους για το μάθημα.
  6. Στη περίπτωση που κάποιος εκπαιδευόμενος διατυπώσει μια απορία μπορεί ο εκπαιδευτής να την παραφράσει ή να την επαναλάβει έτσι ώστε να φτάσει στον εκπαιδευόμενο η πληροφορία σωστά
  7. Θα πρέπει να δίνονται παραδείγματα που έχουν σχέση με τη καθημερινότητα των εκπαιδευομένων
Μη λεκτική είναι η επικοινωνία που αφορά στη στάση του σώματος και στις κινήσεις:
  1. Η στάση του εκπαιδευτή θα πρέπει να είναι ευθυτενής
  2. Οι κινήσεις των χεριών ανοιχτές και βοηθητικές του λόγου
  3. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να στέκεται σε τέτοιο σημείο στην αίθουσα που θα μπορεί να είναι ορατός από όλους τους εκπαιδευόμενους αλλά κι αυτός με τη σειρά του να μπορεί να σαρώσει με τα μάτια του τον κάθε εκπαιδευόμενο έτσι ώστε να αντιλαμβάνεται την όποια δυσκολία αντιμετωπίζει ο καθένας
  4. Όταν απαντά στην απορία κάποιου εκπαιδευόμενου θα πρέπει να τον κοιτάζει στα μάτια και να του αναφέρεται προσωπικά
  5. Η όλη στάση του θα πρέπει να είναι "φιλική" προς τους εκπαιδευόμενους με χαμόγελο και γλυκύτητα
Εκτός από τα παραπάνω σημαντικό είναι ένας εκπαιδευτής να "ξέρει να ακούει" δηλαδή να ακούει αυτό που τον ρωτάνε ή του απαντάνε οι εκπαιδευόμενοι του και όχι να ακούει αυτό που εκείνος θα επιθυμούσε για δικούς του λόγους.

Με αυτά τα απλά βήματα σίγουρα  η επικοινωνία μέσα στη τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα γίνει καλύτερη και πιο αποτελεσματική.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Θετική ενίσχυση των εκπαιδευομένων κατά τη διάρκεια του μαθήματος...


Ένας εκπαιδευτής θα πρέπει πάντα να έχει στο μυαλό του ότι ο κάθε εκπαιδευόμενος είναι μια διαφορετική προσωπικότητα, με ξεχωριστές ανάγκες, επιθυμίες και στόχους. Πως όμως ένας εκπαιδευτής θα παροτρύνει τους εκπαιδευόμενους έτσι ώστε να συμμετέχουν όλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία για να τονώσουν την αυτοπεποίθηση τους, αλλά και για να κατανοήσουν το μάθημα;
Πάντα σε μια τάξη θα υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευόμενοι που ντρέπονται "να βγουν μπροστά", να πουν δηλαδή την άποψή τους ή να δείξουν τμήμα αυτού που έχουν καταφέρει. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για έναν ή για περισσότερους από τους παρακάτω λόγους:
  • Μπορεί οι εκπαιδευόμενοι να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Σε αυτή τη περίπτωση ο εκπαιδευτής κοιτάζει να τους προσεγγίσει και να τους δώσει θάρρος να παρουσιάσουν τη δουλειά τους λέγοντας ότι κανείς δεν ήρθε γνωρίζοντας το αντικείμενο αλλά ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι είναι στο ίδιο επίπεδο.
  • Μπορεί κάποιος εκπαιδευόμενος να φοβάται ότι θα τον "κοροϊδέψουν" ή θα "γελάσουν" με κάποιο λάθος του οι συμμαθητές του. Ο εκπαιδευτής θα πρέπει να του εξηγήσει ότι εδώ ήρθαμε για να μάθουμε και ότι και αν κάνει ένα λάθος δε πειράζει κανείς δε θα γελάσει μαζί του αφού όλοι κάνουν λάθη και είναι απόλυτα φυσιολογικό.
  • Κάποιος εκπαιδευόμενος μπορεί να πιστεύει ότι δεν τα καταφέρνει καλά σε κάποιο αντικείμενο, ίσως γιατί έχε θέσει πολύ ψηλά τον πήχη. Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει ο εκπαιδευτής να του πει ότι δεν έφτασε ποτέ κανείς στη κορυφή με τη πρώτη φορά που προσπάθησε να κάνει κάτι και ότι ακόμη και ο ίδιος μέχρι να επιτύχει αυτό στο οποίο αναφέρεται το μάθημα προσπάθησε αρκετά. Έτσι ο εκπαιδευόμενος θα πάρει σαν παράδειγμα τον εκπαιδευτή του και θα καταλάβει ότι χρειάζεται να κοπιάσει για να φτάσει σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο.
Μετά από κάθε προσπάθεια προσπαθήστε να επιβραβεύετε τους εκπαιδευόμενους σας με διάφορους τρόπους, όπως ένα διάλειμμα λίγων λεπτών, ένα μπράβο προς όλη την ομάδα με ένα πλατύ χαμόγελο και γενικότερα με μια αισιόδοξη στάση. Ακόμη εξηγήστε στους εκπαιδευόμενους πόσο σημαντικό θα είναι και γι' αυτούς να ρωτάνε πράγματα αλλά και να επιδεικνύουν αυτά που έχουν μάθει μέχρι τώρα καθώς εσείς είστε εκεί για να τους βοηθήσετε να φτάσουν στο επίπεδο που πραγματικά θέλουν. Πείτε τους ότι αν δε σας δώσουν την ευκαιρία να γνωρίσετε τη δουλειά και τις απορίες τους καλύτερα κι εσείς δε θα μπορέσετε ποτέ να τους βοηθήσετε αποτελεσματικά.

Όλα αυτά όμως θα τα καταφέρετε μόνο αν έχετε δημιουργήσει από την αρχή μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σ' εσάς και τους εκπαιδευόμενούς σας, αλλά και ένα καλό κλήμα συνεργασίας ανάμεσα στην ομάδα που εκπαιδεύετε.

Internet....Ο μεγάλος άγνωστος!!!





Η τεχνολογία έχει μπει στη ζωή μας πλέον για τα καλά. Πολλοί όμως αγνοούν το πόσα μπορεί να τους δώσει αλλά και το πως μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν. Δυστυχώς στη χώρα μας ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία της το Internet, έχει δαιμονοποιηθεί ή έχει μεταμορφωθεί στο απόλυτο σκιάχτρο για πολλούς. Σίγουρα δεν εννοούμε ότι όλα είναι ρόδινα στο κόσμο του διαδικτύου, παρόλα αυτά όμως δε σημαίνει ότι είναι και κάτι κακό. Απλά όπως όλα έτσι και το Internet θα πρέπει να το χειριζόμαστε λαμβάνοντας τις σωστές προφυλάξεις ώστε να είμαστε καλυμμένοι από κάθε άποψη.

Στη περίπτωση λοιπόν που χρησιμοποιούμε κωδικούς για διάφορες σελίδες όπως διάφορα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. Facebook, Twitter, κ.α.), θα πρέπει να τους κρατάμε μυστικούς και να μη τους δίνουμε σε κανένα και για κανένα απολύτως λόγο!!!

Κάντε τους κωδικούς που χρησιμοποιείτε όσο πιο δύσκολους γίνεται για αυτούς που μπορεί να επιχειρήσουν να τους "σπάσουν". Μη βάλετε τα προφανή όπως, η ημερομηνία γέννησης ή το όνομά σας. Δημιουργήστε κωδικούς με σύμβολα, κεφαλαία και μικρά γράμματα έτσι ώστε να είναι δύσκολο για κάποιον να τους απομνημονεύσει.

Στη περίπτωση που πιστεύετε ότι κάποιος άλλος σας έχει δει να πληκτρολογήτε κάποιο κωδικό, απλά αλλάξτε τον.

Το Internet είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και για αναζητήσεις, για τη δουλειά και τη διασκέδασή μας, αρκεί αυτές να γίνονται από σελίδες που γνωρίζουμε ότι είναι ασφαλείς όπως το Google και το Youtube, που γνωρίζουμε ότι δεν έχουν ιούς και είμαστε προστατευμένοι. 

Φυσικά δε θα είμαστε ποτέ τόσο προστατευμένοι όσο θα θέλαμε αν δεν έχουμε εγκαταστήσει πρώτα ένα πρόγραμμα σάρωσης (antivirus), στον υπολογιστή μας, το οποίο θα ενημερώνεται τακτικά για να μας προστατεύει ακόμα και από τους τελευταίους ιούς που μπορεί να κυκλωφορούν.

Εάν η χρήση γίνεται στο σπίτι τότε θα πρέπει να γίνετε με την επίβλεψη των γονέων έτσι ώστε να μπορούν να ελέγχουν τις σελίδες στις οποίες μπαίνουν τα παιδιά τους. Για περισσότερα επάνω σε αυτό το θέμα δείτε αυτό το άρθρο Ναι στη χρήσή του υπολογιστή για τα παιδιά αλλά με μέτρο .

Με λίγα λόγια το Internet δεν είναι κακό ή μπαμπούλας, απλά πρέπει να το χρησιμοποιούμε σωστά.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Ο Υπολογιστούλης ψάχνει.... Αναζήτηση πληροφοριών στο Internet





Κάποια μέρα ο ιδιοκτήτης του Υπολογιστούλη, ήθελε να ψάξει στο Internet κάποια πράγματα για τη δουλειά του. Δυστυχώς όμως ήταν αρχάριος και έτσι κάλεσε πάλι τον φίλο του που τον είχε βοηθήσει την προηγούμενη φορά.
-Βοήθεια, του είπε.
-Τι συμβαίνει; Τον ρώτησε ο φίλος του.
-Πρέπει επειγόντως να βρω κάτι στο Internet για τη δουλειά μου αλλά δεν ξέρω πως.
-Ωραία, του είπε ο φίλος του. Μη φοβάσαι θα έρθω σε λίγο και θα σου πως πως γίνεται....
Όντως μετά από λίγη ώρα ο φίλος του ήταν εκεί.
-Κοίτα πως ψάχνουμε....Αρχικά πρέπει να πληκτρολογήσεις τη διεύθυνση μιας μηχανής αναζήτησης. Για παράδειγμα www.google.gr και μετά θα δεις στο κέντρο της ένα κουτάκι. Σε αυτό το κουτάκι μπορείς να γράψεις σε όποια γλώσσα θέλεις αυτό που ψάχνεις.
-Έχει κάποιους κανόνες αυτό; τον ρώτησε ο ιδιοκτήτης του Υπολογιστούλη.
-Ναι υπάρχουν κάποιοι κανόνες που λέγονται τελεστές και τους χρησιμοποιούμε για να κάνουμε πιο εύκολα μια αναζήτηση και για να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να βρούμε αυτό που θέλουμε πραγματικά.
Αν για παράδειγμα ψάχνεις να βρεις μια φράση τότε θα πρέπει να τη βάλεις μέσα σε εισαγωγικά. Φαντάσου ότι ψάχνεις τη φράση "Ελληνικοί υπολογιστές" θα τη γράψεις μέσα σε εισαγωγικά έτσι ώστε να βρεις της σελίδες που περιέχουν τη φράση ολόκληρη ακριβώς όπως την έγραψες.
Αν όμως θέλεις να εξαιρέσεις από την αναζήτησή σου κάποια λέξη η φράση τότε θα βάλεις ένα μείον δίπλα από τη λέξη (χωρίς κενό) που θα εξαιρεθεί. Για παράδειγμα "Ελληνικοί υπολογιστές" -laptop με αυτό το τρόπο θα βρεις σελίδες που περιέχουν τη λέξη Ελληνικοί υπολογιστές αλλά όχι τη λέξη laptop. Το κατάλαβες πως γίνεται;
-Ναι το κατάλαβα, είναι απλό και χρήσιμο. Σ' ευχαριστώ.
-Παρακαλώ, ότι θέλεις είμαι πάντοτε στη διάθεσή σου.

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Παράδειγμα ενός ολοκληρωμένου πλάνου μαθήματος!!





Όπως σας είχα υποσχεθεί θα σας δείξω ένα πλάνο μαθήματος. Το συγκεκριμένο πλάνο αφορά σε ένα μάθημα διάρκειας 50 λεπτών στο οποίο θα διδαχθούν ο ορθογραφικός έλεγχος, η διαμόρφωση μιας παρουσίασης πριν από την εκτύπωση, καθώς και η εκτύπωσή της. Πάμε λοιπόν:

Όνομα Μαθήματος: Τελειοποίηση παρουσίασης
Διάρκεια: 50 λεπτά
Σειρά: 7 από 7

Σκοποί και στόχοι

Οι εκπαιδευόμενοι μετά το τέλος του μαθήματος θα είναι σε θέση να:
  1.  ελέγχουν ορθογραφικά μια παρουσίαση πριν την παραδώσουν
  2. διαμορφώνουν μια παρουσίαση πριν την εκτυπώσουν
  3. να εκτυπώνουν μια παρουσίαση ανάλογα με τις προτιμήσεις τους
Χρονοπρόγραμμα


Αντικείμενο
Διάρκεια
Ενέργεια
Διδακτική μέθοδος
Μέσα
Συστάσεις εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων
3’
Αμοιβαίες συστάσεις για γνωριμία
Εισήγηση, ερωτήσεις – απαντήσεις
Προβολικό
Σύνδεση με τα προηγούμενα
2’
Μικρή αναφορά στο προηγούμενο μάθημα
Εισήγηση
Προβολικό
Σκοποί και στόχοι του μαθήματος
2’
Αναφορά στους σκοπούς και τους στόχους του σημερινού μαθήματος
Εισήγηση
Προβολικό
Παράδειγμα τελικής εργασίας
1’
Εμφάνιση μιας εκτυπωμένης παρουσίασης για την πρόκληση του ενδιαφέροντος
Επίδειξη
Εκτυπωμένη παρουσίαση
Ορθογραφικός έλεγχος μιας παρουσίασης
4’
Πραγματοποίηση ορθογραφικού ελέγχου σε μια παρουσίαση, αντικατάσταση μιας λέξης με μια άλλη, παράβλεψη μιας λέξης, προσθήκη μιας λέξης στο λεξικό
Επίδειξη
Προβολικό
Κεφαλίδες και υποσέλιδα
6’
Δημιουργία και επεξεργασία κεφαλίδας και υποσέλιδου παρουσίασης, Δημιουργία και επεξεργασία κεφαλίδας και υποσέλιδου για σελίδες σημειώσεων
Επίδειξη
Προβολικό
Διαμόρφωση σελίδας
6’
Διαμόρφωση σελίδας, επιλογή μέσου προβολής της παρουσίασης, προσανατολισμός των διαφανειών και των σημειώσεων
Επίδειξη
Προβολικό
Προεπισκόπηση εκτύπωσης
3’
Προεπισκόπηση της εκτύπωσης μιας παρουσίασης ανάλογα με τις επιλογές του χρήστη
Επίδειξη
Προβολικό
Εκτύπωση
6’
Εκτύπωση:
  • Μιας παρουσίασης
  • Της τρέχουσας διαφάνειας
  • Συγκεκριμένων διαφανειών
  • Σημειώσεων ακροατηρίου και οι επιλογές τους
  • Διάρθρωσης
Επίδειξη
Προβολικό
Άσκηση με καθοδήγηση
4’
Χρήση του αρχείου Διακοπές.ppt
Πρακτική άσκηση με καθοδήγηση
Υπολογιστής, Αρχεία εξάσκησης
Άσκηση χωρίς καθοδήγηση
6’
Χρήση του αρχείου Ταξίδια.ppt
Ατομική πρακτική άσκηση χωρίς καθοδήγηση
Υπολογιστής, Αρχεία εξάσκησης, φυλλάδια εκφώνησης
Ερωτήσεις
3’
Απορίες των εκπαιδευομένων προς τον εκπαιδευτή και ερωτήσεις του εκπαιδευτή προς τους μαθητές επί της ύλης του μαθήματος
Ερωτήσεις – Απαντήσεις
Προβολικό
Ανασκόπηση
2’
Ανασκόπηση του σημερινού μαθήματος και διανομή σημειώσεων
Εισήγηση
Προβολικό - Σημειώσεις
Σύνδεση με τα επόμενα
1’
Αναφορά στους σκοπούς και τους στόχους του επόμενου μαθήματος
Εισήγηση
Προβολικό
Ευχαριστίες
1’
Ευχαριστούμε τους μαθητές για τη συμμετοχή τους
Εισήγηση
Προβολικό

Εκπαιδευτικές μέθοδοι:
Για το παρόν μάθημα επιλέχθηκαν οι μέθοδοι, της εισήγησης για την περιγραφή και ανασκόπηση του μαθήματος. Της επίδειξης για την παρουσίαση των διαδικασιών στις οποίες αναφέρεται το μάθημα. Των ασκήσεων με και χωρίς καθοδήγηση του εκπαιδευτή. Των ερωτήσεων και των απαντήσεων για επίλυση αποριών.

Εκπαιδευτικά μέσα:
Τα εκπαιδευτικά μέσα που προτιμήθηκαν είναι: Το προβολικό για την υποστήριξη της διδασκαλίας, ο υπολογιστής και τα αρχεία ασκήσεων για τη διεκπεραίωση των ασκήσεων και οι σημειώσεις που θα δώσουμε στο τέλος του μαθήματος στους εκπαιδευόμενους για μελέτη στο σπίτι.  

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Πλάνο μαθήματος η χρήση και η αξιοποίηση του!!!


Ίσως κάποια φορά να σας έχει τύχει να διδαχθείτε από έναν εκπαιδευτή που δεν είχε μάθει το μάθημα της ημέρας σωστά!!! Όχι δεν αστειεύομαι, αναφέρομαι στη περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτής έχει πάει απροετοίμαστος στο μάθημα του, τόσο ως προς τη δομή, όσο και προς την ύλη του μαθήματος. Αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί κάποιοι εκπαιδευτές υπερεκτιμούν τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους επάνω στο συγκεκριμένο μάθημα, ή ακόμα χειρότερα υποτιμούν τους εκπαιδευόμενους που θα τους παρακολουθήσουν, πιστεύοντας ότι αφού δεν έχουν οι εκπαιδευόμενοι τις γνώσεις που απαιτούνται για το συγκεκριμένο κεφάλαιο άρα κι εκείνοι μπορούν να λένε και να κάνουν ότι πιστεύουν για σωστό και όχι ότι είναι πραγματικά σωστό.
Ποια είναι όμως η λύση στο πρόβλημά μας; Η λύση μας έχει όνομα και λέγεται Πλάνο Μαθήματος!!!
Είναι ένα απλό αλλά και παράλληλα σημαντικό βήμα για να έχουμε ένα άρτιο μάθημα!
Για να υπάρξει ένα πλάνο μαθήματος, πρώτα απ' όλα θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί και τα αντίστοιχα πλάνα, σεμιναρίου και ενότητας όπως τα έχουμε αναφέρει στο παρελθόν. Βασισμένοι λοιπόν κυρίως στο πλάνο ενότητας θα αναφέρουμε στο πλάνο του μαθήματος μας τα παρακάτω στοιχεία:
  • Το όνομα του μαθήματος, τη διάρκεια και τη σειρά του με βάση το πλάνο της συγκεκριμένης ενότητας που καλούμαστε να διδάξουμε
  • Τους σκοπούς και τους στόχους του μαθήματος
  • Το λεπτομερές χρονοπρόγραμμα του μαθήματος
  • Τις διδακτικές μεθόδους που θα χρησιμοποιήσουμε σε κάθε στιγμή του μαθήματος
  • Τα μέσα διδασκαλίας που θα χρησιμοποιήσουμε σε κάθε στιγμή του μαθήματος
    • Ασκήσεις
    • Σημειώσεις
    • Προβολικό
    • Υπολογιστές
    • Πίνακας
    • κ.α.
Έτσι όταν θα έρθει η στιγμή να μπούμε στη τάξη και να διδάξουμε θα είναι όλα έτοιμα με κάθε λεπτομέρεια και με τη σειρά που πρέπει να γίνουν. Δε θα είμαστε αγχωμένοι για το αποτέλεσμα και πάνω απ' όλα θα μείνουμε σίγουρα αξέχαστοι στους μαθητές μας για την ετοιμότητα, τον επαγγελματισμό και τη συνέπειά μας!!!
Μείνετε συντονισμένοι, σε λίγες ώρες θα σας παρουσιάσω ένα πλήρες πλάνο διδασκαλίας και θα σας περιγράψω βήμα -βήμα πως μπορείτε να το δημιουργήσετε για το δικό σας μάθημα.

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...